dinsdag 17 september 2013

Babyjurkje en rokje


Dit was voorlopig het laatste jurkje van het jurkjesrecykleerproject. De tas met jurken en rokken gaat even dicht. En dan ga ik weer voor mijn eigen jongens naaien.

Het was een damesjurk van een soort gebreide stof. Dit rafelt snel, dus ik moest het snel verwerken. De halsboord kon ik niet lostornen, dus ik heb hem afgeknipt met een extra cm eraan. Deze cm gebruikte ik als naadwaarde om de halsboord aan het 'nieuwe' jurkje te zetten.

Als ik het patroon precies tegen de onderrand van de jurk legde, dan kwam de paarse band op een hele rare plek te zitten. Ik heb het patroon dus doorgeknipt, zodat de paarse strook op een iets logischere plek kwam te zitten.


In 'de zak met oude kleren' zat ook nog een spaghettihemdje. Hier heb ik een rokje van gemaakt.

2 opmerkingen: