maandag 17 juni 2013

Tutorial glazen potjes decoreren met stof en lint



Op pinterest kom ik allemaal leuke dingen tegen. Hierdoor krijg ik veel te veel ideeën en wil ik van alles maken.
Ik zag glazen potjes die gedecoreerd waren met tape en lint. Ik dacht dat kan ook met stof.

Tutorial

Benodigdheden:
  • Schone glazen potjes en flesjes in allerlei soorten en maten
  • Restjes stof
  • Chemage (of Mod Podge)
  • Kwast
  • Snijmat, liniaal en rolmes
  • Stofschaar
  • lintjes, strikjes, knoopjes of andere decoratie

Zorg ervoor dat de potjes mooi schoon zijn en het etiket is verwijderd.


Strijk eerst alle restjes stof.


Snijd de stofrestjes in stroken van verschillende breedtes (foto hiervan ontbreekt).

Smeer wat chemage (of mod podge) op het potje.


Plak een strook stof strak op het potje.


Zorg ervoor dat de stof mooi strak zit en knip het overtollige stof af. De stof mag iets overlappen.


Smeer nog een laag chemage (of mod podge) over de stof heen. Dit droogt doorzichtig op en zorgt ervoor dat de stof goed blijft zitten. Het is niet erg als er wat lijm op het glas naast de stof komt.


Daarna kun je eventueel nog een smallere strook stof of lint eroverheen plakken (met weer een laag lijm eroverheen).

Vervolgens moet de lijm een tijdje drogen.

De potjes kunnen o.a. gebruikt worden als waxinelichthouder en/of vaasjes.




2 opmerkingen:

  1. Hoihoi, wat een vrolijkheid weer. Ik vind je kleurgebruik altijd zo mooi. En ik geniet van al het moois wat je maakt. Daarom heb ik je een award gegeven. Zie het als compliment, en voel je niet verplicht. Nog ff genieten van je zwangerschap? Ik hoop voor je dat je niet teveel last hebt van de warmte. groetjes,
    Lize
    http://bonjoli.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie glaasjes! mmooie en inspirerende blog heb je, groetjes! creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...