donderdag 20 juni 2013

Schoudertas met rits uit 'Zo geknipt'

Laatst kocht ik het boek 'Zo geknipt'. Ik heb er al verschillende dingen uit gemaakt. Nu was de schoudertas met verzonken rits aan de beurt. Ik had nog niet eerder een schoudertas met rits gemaakt.
Ik wilde eigenlijk de hele tas blauw maken en alleen de voorvakken en binnenvakken met de bloemetjesstof. Maar ik had net niet genoeg blauwe stof. Dus de voorkant werd ook gemaakt van bloemetjesstof.

Het lastigste vond ik het paspelband bovenaan de tas. M'n naald brak toen ik de rand wilde doorstikken (precies bij de schouderband, teveel lagen stof).

 
 De schouderband heb ik met groene naaigaren doorgestikt, dat geeft wel een leuk effect vind ik.



Ik heb in plaats van 3 binnenvakken, 4 binnenvakken gemaakt. Twee ruime vakken, één iets smaller vak voor m'n telefoon en een klein vakje voor een pen.


Ik kocht op de markt een rits van 40 cm (zoals in het boek stond aangegeven). Maar de rits vind ik wat te dun. Ik had liever een stevigere rits gehad. Nu moet je de tas echt met beleid open doen.

3 opmerkingen:

  1. Je tas is goed gelukt en dat zakje voor een pen vind ik goed gevonden.Ik heb de tas in proefstof gemaakt maar wil ze zeker ook eens maken in mooi stof.

    BeantwoordenVerwijderen