zaterdag 8 juni 2013

Luiertas

Onze handige luiertas is kapot. Het was een handig formaat en je kon hem makkelijk aan de kinderwagen klikken (met drukknoopjes die aan de schouderband zaten). Ik ging op zoek naar een nieuw exemplaar, maar ik vond ze niet mooi of veel te duur.

Deze week besloot ik om zelf een luiertas te maken. Ik heb allerlei luiertassen, patronen en tutorials op internet bekeken en daarna zelf een patroon getekend. De kapotte luiertas hield ik er ook bij als voorbeeld. De tas moest iets groter worden en er moesten een paar handige vakken in komen.

Ik heb de tas gemaakt van spijkerstof (ook de voering), hierdoor is hij wel wat zwaar geworden. Verder was de schouderband van spijkerstof te dik om er een verstelbare schouderband van te maken. Dus het is geen verstelbare band geworden.

Het was de bedoeling om de tas te sluiten met klittenband, maar toen ik daar aan dacht was het te laat en was de flap al helemaal klaar. Om de tas toch dicht te kunnen doen heb ik (toen de tas klaar was) er kamsnaps in gedrukt. Dat is niet makkelijk als de tas al af is. Op de flap ging het makkelijk, maar op de voorvakken niet.

De auto applicatie heb ik gemaakt van de achterkant van spijkerstof. Als accentkleur heb ik aquablauw gekozen. Binnenin de tas heb ik een geruit stofje gebruikt en sommige randen zijn afgewerkt met aquablauwe paspelband.

De voorkant met auto applicatie
 
 
Achter de flap zitten 2 voorvakken, hier kunnen bijvoorbeeld luiers in. Het was erg lastig om achteraf nog kamsnaps op de voorvakken te zetten.
 
 
Aan de ene kant zit 1 binnenvak, voor bijvoorbeeld een verschoningsmatje
 

Aan de andere kant zitten 3 binnenvakjes


8 opmerkingen:

  1. Wauw heel mooi! Daar ga je nog veel plezier van hebben!!
    Hij lijkt een klein beetje op de schoudertas uit zo geknipt maar dan zonder de flap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voorvakken en de kleine binnenvakken heb ik inderdaad in Zo Geknipt gezien. Ik zag ook een luiertas met zulke voorvakken. En zelfs de grote maten luiers passen erin. Dat leek mij wel handig.

      Verwijderen
    2. En welk patroon heb je als voorbeeld gebruikt voor de flap? Eigenlijk wil ik ook wel zo'n tas maken :-)

      Verwijderen
    3. Ik heb even een serie tutorials gepind op m'n pinterest (zie tabblad pinterest en dan 'bags'). Er staan meerdere met flap bij.

      Verwijderen
    4. En anders even googlen op 'messenger bag' of 'pinterest messenger bag' dan vind je genoeg voorbeelden en tutorials en patronen. Succes! Ik ga binnenkort nog een kleinere versie maken.

      Verwijderen
  2. Super gaaf ziet hij eruit.... daar mag je wel mee gezien gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden hoor! Leuk dat je de "lessen" erbij zet :)

    BeantwoordenVerwijderen