zaterdag 18 mei 2013

Twee t-shirts en twee korte broekjes

Vandaag heb ik een productief dagje gehad. Ik heb twee T-shirts genaaid en 1 korte broek (en gisteravond nog een korte broek).

Het patroon voor de T-shirts komt uit de Ottobre. Het is eigenlijk een patroon met lange mouwen, maar ik heb er korte mouwen van gemaakt.

Het patroon voor de korte broekjes is het 'klim- en klauterbroekje' van Kiind. Ik zocht een simpel patroon voor buitenspeelbroekjes. Het eerste broekje maakte ik van een dikke tricot. Ik maakte maat 86, maar die lijkt nog wat te groot. Dus voor het tweede broekje nam ik een maatje kleiner (maat 74, dit patroon slaat steeds een maat over).
Het tweede broekje maakte ik van stretch spijkerstof.


De stof met politieauto's vind ik erg leuk, ik kocht het op het stoffenspektakel. Ik ben niet zo'n fan van de kleur rood. Maar bij deze stof vond ik een rode boord wel mooi staan.


Ik gebruikte natuurlijk weer kamsnaps.


Ook deze stof kocht ik op het stoffenspektakel.


 

Broekje maat 86.

Met een pons maakte ik drie sterren van flexfolie.


 
 
 

Van de verkeerde kant van de spijkerstof maakte ik een sterrenapplicatie. Ik streek hem net te laag op de stof, waardoor het dubbele stiksel er iets doorheen gaat. Ook maakte ik een labeltje van een stukje lint.

2 opmerkingen:

  1. Weer mooie kleertjes voor je zontje!
    Spijtig dat het stiksel door de ster gaat want dat is echt wel een tof broekje geworden. Ik ga het patroon ook eens proberen, in tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had gewoon moeten meten i.p.v. Die ster er zomaar op te stikken...

      Verwijderen