donderdag 4 april 2013

Nog meer tricot

Na een hele serie kruippakjes genaaid te hebben, is het tijd voor shirts.

Ik maakte van dezelfde stof twee verschillende shirtjes: maat 86 met korte mouw (voor ons zoontje) en maat 62 met lange mouw (voor ons tweede zoontje dat in de zomer geboren gaat worden). Ik wilde eigenlijk twee dezelfde shirts met lange mouw maken, maar daar had ik net niet genoeg stof voor.

maat 86

maat 62

Verder deed ik nog aan recykleren. Ik maakte van twee te kleine shirts van mijzelf een babyshirtje maat 62. Ik streek er een gekregen applicatie op en gebruikte twee kamsnaps.

maat 62

2 kamsnaps en een strijkapplicatie

 
Het recykleer logo van Boomie



Verder maakt ik nog een Burda 7828. Dit keer niet de jurk, maar het shirt. Voor de afwerking van de randen gebruikte ik elastiek met een kantrandje.

Bijna 23 weken zwanger

Rood elastiek met kantrandje


En verder maakte ik nog twee mutsjes van restjes tricot en boordstof:

Restje 'deep in the jungle' tricot.

Boordstof, erg fijn om mutsjes mee te maken.

En nu ben ik weer aan het naaien. Ik ben bezig met een babyvestje en nog een kruippakje. Binnenkort meer!

8 opmerkingen:

  1. Haha, super productief hoor! En leuk allemaal, mooi die boordjes langs de opening en hals :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleine van jullie krijgt wel hele mooie kleertjes hoor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat een supermooie shirts zijn dat geworden. En mooi stofje is het, he?! Die 'aan de waterkant', ik ben er best verliefd op :) Welk patroon gebruikte je voor dat shirtje met knoopjes in de halssluiting?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja die waterkant stof is er leuk! Het patroon met de knoopjes komt uit de ottobre 4/2011. Het patroon heet baby basics en is er in maat 62-92. Het is officieel met lange mouw, maar ik heb wat vevarieerd, ook met en zonder boorden bij de mouw. Ikvind ottobre wat breed vallen, dus ik kies ook wel eens een kleinere maat die ik dan wat verleng.

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Ik vind de sluiting op deze manier zo mooi! Ik zal die Ottobre eens opsnorren :)

      Verwijderen
  4. Super stoere shirts en mutsjes! Dat kleine knulletje komt in een warm nestje terecht. En mooie buik en dat shirt! Gaaf trouwens die contrasterende kleuren :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben jaoers dat je tricots-creaties zo goed lukken allemaal! :-) Tof!
    Mooi zwangerschapshirt met een mooi zwangerschaps-buikje erin, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vind het zelf erg leuk om te doen en er zijn teveel leuke tricotjes. Vandaag maar eens begonnen met katoen en (heel) even een tricot-stop.

      Verwijderen