vrijdag 22 maart 2013

Babykleertjes genaaid voor ons tweede kindje

Afgelopen zaterdag hadden wij de 20-weken echo. Wij krijgen nog een zoontje!
We hebben natuurlijk alle kleertjes nog van ons eerste zoontje (nu 1,5): broekjes, shirtjes, rompers, vestjes en sokken. Maar geen boxpakjes/jumpsuits. Ik vond die pakjes in de winkel niet leuk (met beertjes en zo). Maar ik wist niet dat je ze ook zelf kon naaien. En ik kende ook al die leuke tricotstofjes nog niet.

Ik had al drie jumpsuits maat 86 voor mijn zoontje gemaakt (als pyjama) volgens het patroon van Kiind. Zie hier, hier en hier.

Deze week heb ik nog 7 pakjes gemaakt voor ons tweede kindje (verwacht rond begin augustus). En ik heb nog 3 mutsjes gemaakt.

Ik ben blij met mijn voorraad kamsnaps in allerlei kleuren, want voor al deze pakjes heb ik ze kunnen gebruiken.


Foto's:

maat 56 patroon Kiind

maat 56 patroon Kiind


maat 56 patroon Kiind

groene kamsnaps

Maat 62 patroon Kiind


maat 62 patroon Kiind

maat 62 patroon Kiind.
Deze vind ik wat minder mooi, ik hou toch niet zo van geel.

maat 62 patroon 'Waldo' Ottobre. Deze maat 62 is een stuk groter dan de pakjes van Kiind in maat 62

detail: sterretjeslint

mutsje gemaakt van zachte boordstof

mutsje gemaakt van een romper die ik niet fijn vond en dus niet gebruikt had.

mutsje van het laatste restje wolkjesstof en blauwe boordstof

het mutsje past bij het wolkjespakje maat 56 (en ook wel bij die in maat 62)

6 opmerkingen:

  1. In een woord: geweldig! En gefeliciteerd met jullie kleine knul-in-wording :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk nog een zoontje. Had je gevoel toch gelijk of niet?
    En de pakjes zijn heel erg leuk daar zal hij straks lekker in kunnen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat!!
    Hele mooie pakjes, leuke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke jumpsuits zeg! En zo leuk 2 knullen! :) :) Geniet en veel naaiplezier :) vergeet je grote knul niet he ;)
    Ohja en je kan altijd nog de gele boorden vervangen als je geel echt niet mooi vindt. Want het is een super leuk pakje, zou zonde zijn als je die niet gaan gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Grote knul heeft al een paar shirtjes, maar er komen nog wel meer voor hem hoor!

      Verwijderen