woensdag 13 februari 2013

Granny square babydeken gehaakt


Hij is af!!! Eindelijk!!


In de zomervakantie heb ik leren haken. Ik maakte wat amigurumi beestjes. Toen kwam ik allemaal leuke granny square dekens tegen. En ik wilde graag een deken haken voor in het ledikant van m'n zoontje. Zijn kamer is aquablauw met grijs en wit. Dus ik koos voor deze kleuren. Het haken schoot alleen niet zo op (ik ben nog niet zo snel en ik had allerlei andere projectjes tussendoor, zie mijn blog). Dus het bleef steeds maar liggen.
Inmiddels ben ik zwanger van ons tweede kindje en ook voor dit kindje wil ik zelf dingen gaan haken/naaien. Toen zei m'n schoonzusje dat ik dit blauw grijze dekentje ook kon gebruiken voor de kinderwagen. Onze kinderwagen is namelijk aqua/petrol blauw en de binnenkant is donkergrijs. Precies de kleuren waar ik mee bezig was. Een deken voor een kinderwagen hoeft niet zo groot te worden als een deken voor een ledikant, dus dan zou ik eerder klaar zijn :)
Dus nu is het een kinderwagendeken geworden met 36 vierkantjes. Vorige week ben ik begonnen met de rand, maar toen was de donkergrijze garen op. Gisteren ben ik weer naar de stad geweest, dus kon ik een nieuw bolletje kopen en het deken afmaken.



6 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! En respect dat je m afgekregen hebt (daarom begin ik er niet eens aan ;) ). Heb je al die projectjes hieronder en boven nog naast t klussen gedaan afgelopen dagen? Pfoe! Fanatiek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vaasjes heb ik tussendoor gehaakt. De gekleurde vaasjes dit weekend. Ik kon niet echt veel helpen met het klussen, i.v.m. mijn bekkenklachten. Dit deken heb ik dus laatst ook afgehaakt, ik was er al mee bezig sinds september. Het bleef steeds maar liggen. Dus steeds kleine beetjes gedaan.
      Verder zaterdag nog een deel van de tweede bankhoes genaaid. Dus die is bijna af. Ik moet alleen nog het klittenband en elastiek en de randen afwerken. Dus daar kan ik binnenkort ook foto's van plaatsen.

      Verwijderen
  2. Wauw wat een mooi patroon. Graag zou ik deze ook willen maken. Waar kan ik het patroon vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is eigenlijk gewoon het basispatroon voor de granny square. Is vast wel ergens online te vinden hoe dat moet. Ik heb voor de vierkantjes wit, blauw en lichtgrijs gebruikt. Daarna om ieder vierkantje nog een rand van donkergrijs. En alles met donkergrijs aan elkaar gezet. Daarna nog een schulprand gehaakt.
      Ik heb het niet van een boekje/internet of zo. Gewoon gemaakt.

      Verwijderen