zaterdag 24 november 2012

Bankhoes naaien deel 3

Deel 3 alweer, want ik ben vanavond begonnen met alle lappen en lapjes te zigzaggen en vervolgens in elkaar te naaien. Het was niet heel moeilijk (gewoon heeeel goed kijken naar het origineel), maar het was wel een hele klus.
De hoes zit nu in elkaar. Nu alleen nog alle randen aan de onderkant zomen en klittenband aanzetten. De originele hoezen zijn met dubbelstiksel doorgestikt over de armleuningen. Ik moet nog even kijken of ik dat ook ga doen (ik ben bang dat dat er snel lelijk uitziet als je scheef gaat).

Ik heb de hoes over de bank gedaan om te kijken of hij past. Dat is altijd zo'n rotkarwei. Hij zit nog niet helemaal strak (klittenband moet nog), maar hij past wel!

Hier wat vage foto's (het is wat laat om mooie foto's te maken...).


9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gezicht zeg!!!
    En gewoon durven dat dubbele stiksel! op een heel laag tempo gaat dat vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat knap! Echt super mooi geworden! Die stof staat super mooi bij jullie!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden zeg! En dat dubbele stiksel, gewoon doen. Half voetje breed, niet te snel, gaat makkelijk hoor! Ohja en heb je echt alles afgezigzagd?? (vast geen goed NL woord) Was toch niet nodig? Wat zeker praktisch is voor dit soort projecten is een kartelschaar, dan hoef je echt niet te zigzaggen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof rafelt nogal, dus ik heb het voor de zekerheid toch maar gedaan. En na het stikken heb ik het nog een keer gezigzagd (was bij het origineel ook zo). Want toen we de hoes eroverheen deden, hoorden we wat scheuren, dus voor de zekerheid heb ik het nog een keer gedaan (het zal nu wel goed vast zitten...).
      Ik zal binnenkort foto's plaatsen die bij daglicht gemaakt zijn (als de tweede hoes ook af is). Maar de eerste hoes zit er nu superstrak omheen (klittenband en zo is nu ook gedaan, dus hij is af!!!)

      Verwijderen
  4. Super leuk zeg!! Wel druk, maar ook een echte eye-catcher, goed gezien en dapper gedurfd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja het is wel druk ja. Daar moet ik wel aan wennen. Daarom maak ik denk ik de kussens in dezelfde stof of in zwart, zodat die niet teveel opvallen (dan wordt het helemaal druk).

      Verwijderen
  5. Heel gaaf! En eigenlijk supersnel af, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er super uit zeg! En past ook mooi in jullie interieur

    BeantwoordenVerwijderen